Pakalpojumu lietošanas noteikumi

Spēkā no: 2025-05-22
Pakalpojuma sniedzējs: Serverless, SIA, Reģ. nr. 41203060709, Ulbrokas iela 23, Rīga, LV-1014

1. Vispārīgie noteikumi

1.1. Šie Pakalpojumu lietošanas noteikumi (turpmāk – "Noteikumi") nosaka kārtību, kādā tiek sniegti elektronisko rēķinu izrakstīšanas, saņemšanas un apstrādes pakalpojumi (turpmāk – "Pakalpojums") un reglamentē attiecības starp pakalpojuma sniedzēju Serverless, SIA (turpmāk – "Mēs", "Uzņēmums") un pakalpojuma lietotāju (turpmāk – "Lietotājs", "Jūs").

1.2. Izmantojot Pakalpojumu, Lietotājs apliecina, ka ir iepazinies ar šiem Noteikumiem un piekrīt tos ievērot pilnā apjomā.

1.3. Noteikumi ir saistoši visiem Pakalpojuma lietotājiem un stājas spēkā ar brīdi, kad Lietotājs sāk izmantot Pakalpojumu.

1.4. Uzņēmums paturam tiesības jebkurā laikā grozīt šos Noteikumus, par izmaiņām informējot Lietotājus ne vēlāk kā 30 (trīsdesmit) dienas pirms to stāšanās spēkā.

2. Pakalpojuma apraksts

2.1. Pakalpojums ir specializēta SaaS (Software as a Service) platforma elektronisko rēķinu izrakstīšanai, saņemšanai un apstrādei, kas ir pielāgota Latvijas grāmatvedības un nodokļu likumdošanas prasībām.

2.2. Pakalpojuma ietvaros tiek nodrošinātas šādas funkcionalitātes:

  • Elektronisko rēķinu izrakstīšana atbilstoši Latvijas likumdošanai
  • Rēķinu saņemšana un uzglabāšana
  • Integrācija ar Latvijas VID sistēmām
  • Integrācija ar Latvijas bankām (PSD2 API)
  • Uzņēmumu datu verifikācija caur Lursoft
  • Elektronisko parakstu funkcionalitāte
  • Grāmatvedības datu eksports

2.3. Pakalpojums ir pieejams 24/7 režīmā, izņemot plānotos tehniskās apkopes darbus, par kuriem Lietotāji tiek informēti ne vēlāk kā 24 stundas iepriekš.

3. Reģistrācija un piekļuves tiesības

3.1. Pakalpojumu drīkst izmantot:

  • Pilngadīgas fiziskas personas, kas darbojas kā saimnieciskās darbības veicēji
  • Juridiskas personas caur to likumiskajiem pārstāvjiem vai pilnvarotajām personām
  • Grāmatvedības pakalpojumu sniedzēji saviem klientiem

3.2. Reģistrācijai nepieciešams:

  • Derīgs mobilā tālruņa numurs
  • SmartID vai elektroniskā paraksta sertifikāts autentifikācijai
  • Uzņēmuma reģistrācijas dati (juridiskajām personām)

3.3. Mēs nelietojam sociālo tīklu reģistrāciju vai e-pasta/paroles kombinācijas drošības apsvērumu dēļ. Autentifikācija notiek tikai caur:

  • SMS OTP (vienreizējas paroles)
  • SmartID
  • Kvalificētus elektroniskos parakstus

3.4. Lietotājs ir pilnībā atbildīgs par:

  • Sniegto datu patiesumu un precizitāti
  • Sava mobilā tālruņa drošību
  • SmartID vai e-paraksta sertifikāta drošu izmantošanu
  • Sava konta izmantošanu trešo personu darbībām

4. Datu apstrāde un privātums

4.1. Datu apstrāde notiek saskaņā ar mūsu Privātuma politiku un GDPR prasībām.

4.2. Mēs glabājam tikai tos datus, kas nepieciešami:

  • Pakalpojuma sniegšanai
  • Latvijas grāmatvedības likumdošanas prasību izpildei
  • Nodokļu likumdošanas prasību izpildei

4.3. Grāmatvedības dokumenti tiek glabāti saskaņā ar Grāmatvedības likuma prasībām - ne mazāk kā 5 gadus pēc attiecīgā pārskata gada beigām.

4.4. Pārējie dati tiek dzēsti vai neatgriezeniski obfuskēti, kad to glabāšana vairs nav juridiski nepieciešama.

4.5. Tehniskā infrastruktūra atrodas AWS Stokholmas datu centrā caur Supabase pakalpojumu, nodrošinot augstu datu drošības līmeni.

5. Trešo pušu integrācijas

5.1. Pakalpojuma ietvaros tiek izmantotas šādas trešo pušu integrācijas:

Lursoft - uzņēmumu pamatinformācijas verifikācijai un iegūšanai no Latvijas Uzņēmumu reģistra

VID sistēmas - elektronisko rēķinu iesniegšanai un nodokļu pārskatu integrācijai

Latvijas bankas - PSD2 API integrācijām maksājumu automatizācijai un kontu informācijas iegūšanai

Klix (Citadele) - maksājumu apstrādei un norēķiniem

SmartID - drošai lietotāju autentifikācijai

Latvijas e-paraksts - elektronisko dokumentu parakstīšanai

AWS SES/SNS - transakciju SMS un e-pasta sūtīšanai

5.2. Visas integrācijas atbilst GDPR un Latvijas datu aizsardzības prasībām.

5.3. Maksājumu dati netiek uzglabāti mūsu sistēmās - tie tiek apstrādāti tieši caur Klix pakalpojumu.

6. Maksājumi un norēķini

6.1. Pakalpojuma maksa tiek noteikta atbilstoši izvēlētajam tarifa plānam.

6.2. Maksājumi tiek apstrādāti caur Klix (Citadele bankas) maksājumu sistēmu.

6.3. Mēs neuzglabājam maksājumu karšu datus vai citu sensitīvu finanšu informāciju.

6.4. Rēķini par pakalpojumu tiek izrakstīti atbilstoši Latvijas PVN likumam.

6.5. Lietotājs ir atbildīgs par savlaicīgu maksājumu veikšanu.

6.6. Kavējuma gadījumā Uzņēmums paturam tiesības ierobežot vai pārtraukt pakalpojuma sniegšanu.

7. Saziņa un paziņojumi

7.1. Mēs izmantojam SMS saziņu tikai transakciju vajadzībām:

  • Autentifikācijas OTP kodi
  • Kritisko sistēmas paziņojumu sūtīšana
  • Rēķinu un maksājumu statusa atjauninājumi

7.2. Mārketinga SMS netiek sūtīti pēc noklusējuma. Lietotājs var izvēlēties pieteikties mārketinga ziņojumu saņemšanai.

7.3. Svarīgi paziņojumi tiek nosūtīti gan SMS, gan e-pastā.

8. Lietotāja pienākumi un ierobežojumi

8.1. Lietotājs apņemas:

  • Izmantot Pakalpojumu tikai likumīgiem mērķiem
  • Sniegt patiesus un precīzus datus
  • Ievērot Latvijas grāmatvedības un nodokļu likumdošanu
  • Neizplatīt savu piekļuves informāciju trešajām personām

8.2. Lietotājam ir aizliegts:

  • Izmantot Pakalpojumu nelikumīgām darbībām
  • Mēģināt piekļūt citu lietotāju datiem
  • Traucēt Pakalpojuma normālu darbību
  • Izplatīt kaitīgu programmatūru

8.3. Pārkāpumu gadījumā Uzņēmums paturam tiesības nekavējoties pārtraukt pakalpojuma sniegšanu.

9. Atbildības ierobežojums

9.1. Uzņēmums nav atbildīgs par:

  • Zaudējumiem, kas radušies trešo pušu sistēmu darbības traucējumu dēļ
  • Lietotāja tehniskās iekārtas vai interneta savienojuma problēmām
  • VID vai banku sistēmu nepieejamību
  • Lietotāja nepareizu datu ievadi

9.2. Uzņēmuma kopējā atbildība nepārsniedz Lietotāja samaksāto pakalpojuma maksu par pēdējiem 12 mēnešiem.

9.3. Uzņēmums nav atbildīgs par netiešiem zaudējumiem, peļņas zudumu vai reputācijas kaitējumu.

10. Pakalpojuma izmaiņas un pārtraukšana

10.1. Uzņēmums paturam tiesības:

  • Modificēt pakalpojuma funkcionalitāti
  • Pārtraukt atsevišķu funkciju sniegšanu
  • Mainīt tarifu plānus

10.2. Par būtiskām izmaiņām Lietotāji tiek informēti ne vēlāk kā 30 dienas iepriekš.

10.3. Plānotas tehniskās apkopes par kurām tiek informēts ne vēlāk kā 24 stundas iepriekš.

11. Datu eksports un portabilitate

11.1. Lietotājam ir tiesības jebkurā laikā eksportēt savus datus standarta formātos.

11.2. Konta slēgšanas gadījumā dati tiek saglabāti saskaņā ar likumdošanas prasībām.

11.3. Pēc likumīgā glabāšanas termiņa beigām dati tiek neatgriezeniski dzēsti.

12. Strīdu risināšana

12.1. Strīdi tiek risināti sarunu ceļā.

12.2. Ja sarunu ceļā strīdu atrisināt neizdodas, tas tiek nodots izskatīšanai Latvijas Republikas tiesā.

12.3. Piemērojamie tiesību akti - Latvijas Republikas likumdošana.

13. Noslēguma noteikumi

13.1. Šie Noteikumi ir sastādīti latviešu valodā un ir juridiski saistošs dokuments.

13.2. Ja kāds no Noteikumu punktiem tiek atzīts par spēkā neesošu, pārējie punkti saglabā savu spēku.

13.3. Jautājumu gadījumā sazinieties ar mūsu klientu atbalsta dienestu.


Kontaktinformācija:

  • E-pasts: legal@billify.lv
  • Tālrunis: +37127870820
  • Juridiskā adrese: Ulbrokas iela 23, Rīga, LV-1014

Dokumenta versija: 1.0
Pēdējās izmaiņas: 2025-05-22